عافیت

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

آخرین نظرات

جلسه شورای اداری شهرستان میبد صبح روز گذشته در فرمانداری شهرستان تشکیل شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد، جلسه شورای اداری شهرستان میبد در چهارمین روز از هفته دولت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار میبد، سرپرست شبکه بهداشت و مدیران دیگر ادارات و ارگان‌ها در فرمانداری میبد تشکیل شد.
فرماندار میبد در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: شهید رجایی و باهنر الگوی تلاش و ایثار و فداکاری در خدمتگزاری به اسلام و انقلاب و ملت بزرگ ایران بودند.
حسین فلاح همچنین در ادامه سخنان خود، پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت را برشمرد و گزارشی از روند فعالیتهای بخش دولتی در میبد را تشریح کرد.
در ادامه دکتر سهیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد، طی سخنرانی خود ضمن تبریک ایام ولادت امام هشتم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دولت بیان داشت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان آثار و برکات خوبی داشت و این اقدام بزرگی بود که دولت در این برنامه سنگ تمام گذاشت و مقام معظم رهبری نیز آنرا تایید کردند چراکه افزایش رضایتمندی مردم را درپی داشته است؛ اما ممکن است در برابر این پیشرفت سریع، مشکلاتی را نیز داشته باشد که به مرور زمان و با همکاری شما مسئولین مرتفع خواهد شد.
دکتر سهیلی افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 3000 نفر مراجعه کننده در ماه به درمانگاه تخصصی و اورژانس بیمارستان میبد داشتیم که اکنون با کاهش زیاد هزینه ها آمار مراجعین سرپایی به 12هزار نفر رسیده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد با اشاره به اینکه درحال حاضر خیلی از بیماریهای واگیر ریشه کن شده است و رویکرد بیماریها تغییر پیدا کرده و مشکل اساسی کنونی ما بیماری های غیرواگیر است، تشریح کرد: امسال قرار است طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت نیز صورت بگیرد و ان شالله از اواخر شهریورماه شروع خواهد شد و استان یزد جزء 4 استان پایلوت برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خواهد بود.
دکتر سهیلی در ادامه بیان کرد: متاسفانه تصادفات در میبد یک مشکل عمده ای شده است بگونه ای که در یک ماه اخیر چند مرگ مغزی در شهرستان داشته ایم.
وی ادامه داد: متاسفانه سبک زندگی مردم و روش تغذیه خیلی نسبت به گذشته تغییر یافته و از اصول صحیح فاصله گرفته است و نتیجه آن این شده است که ورودی بیمارستانها افزایش یافته و ما در آینده مجبور می شویم تعداد تختها را بالا ببریم و تعداد بخشهای مراقبت ویژه را زیاد کنیم و این پیامد بدی است.
دکتر سهیلی همچنین افزود: در 10 الی 12 سال گذشته طی یک کار تحقیقاتی آمار دیابت استان حدود 12 درصد اعلام شد و آنزمان خیلی تعجب آور بود در حالیکه هفته گذشته اعلام شد متاسفانه آمار دیابت استان یزد به 24 درصد رسیده است و قطعا بدنبال این روند، آمار دیالیز، مشکلات قلبی و مغزی بالا می رود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد اظهار داشت: متاسفانه 60 درصد مردم استان یزد اضافه وزن دارند و این یک زنگ خطر است؛ چاقی و کم تحرکی و دیابت و فشارخون همگی زنجیره وار بهم وصل است.
وی در ادامه گفت: از اول مهرماه قرار است به ازای هر 2500 نفر یک نیروی کارشناس مراقب سلامت آموزش دیده خواهد داشت. این کارشناس بیماریهای جمعیت و افرادی که در معرض خطر هستند را شناسایی می کند و در حوزه پیشگیری عمل خواهد کرد.
دکتر سهیلی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان، کسب رتبه اول بیمارستان میبد در استان یزد را به مردم و مسئولین بویژه مسئولین بیمارستان تبریک گفت و اظهار داشت: بخشهای از پروژه های عمرانی بیمارستان برای بهره برداری نیاز به تکمیل دارد و این نیاز به همکاری مسئولین استانی و شهرستانی و خیرین محترم دارد.
وی افزود: بخش روانپزشکی بیمارستان اخیرا افتتاح شده است اما تاسیسات آن کامل نیست و نیاز به هزینه دارد که امیدواریم با لطف و عنایت مسئولین امسال به بهره برداری برسد.
سرپرست شبکه بهداشت میبد در پایان بهسازی مراکز بهداشتی درمانی میبد را از اولویتهای این اداره عنوان کرد.







موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۶
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی