عافیت

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

آخرین نظرات

جلسه آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا با حضور اولیاء دانش آموزان میبد و نمازگزاران در امامزاده میرشمس الحق با سخنرانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد، این جلسه که با همکاری هیئت امنای میرشمس الحق و آموزش و پرورش در رابطه با راههای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا برگزار شد ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان از اولیا و دیگر نمازگزاران خواست با توجه به نزدیکی بازگشت زائرین حج تمتع، بمنظور پیشگیری و کنترل این بیماری توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
دکتر سهیلی در ادامه با تاکید بر احتمال انتقال بیماری از طریق حجاج بیمار به سایر افراد، خواستار رعایت موازین بهداشتی بویژه پرهیز از روبوسی، دست دادن و شستن مرتب دست با آب و صابون شد و نیز توصیه کرد کسانی که علایمی نظیر تب، سرفه و سایر علایم تنفسی دارند، جهت تشخیص به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

وی همچنین  افزود: با شستشوی مرتب سر و شانه کردن، عدم استفاده از لوازم شخصی دیگران و رعایت بهداشت موی سر می توان از بیماری پدیکولوز(شپش) پیشگیری کرد.

شایان ذکر است این بیماری بیشتر در مناطق عربستان شایع است و هنوز درمانی قطعی برای آن مشخص نشده است، تنها راه مبارزه با آن پیشگیری و تشخیص بموقع است.
در پایان نیز بسته های آموزشی مربوط به بیماریهای کرونا و شپش بین نمازگزاران توزیع گردید.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی