عافیت

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

آخرین نظرات

جلسه شورای سلامت شهرستان میبد برگزار شد+تصاویر

چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ

جلسه شورای سلامت شهرستان میبد با حضور سرپرست شبکه بهداشت، سرپرست مرکز بهداشت، فرماندار، معاون فرماندار، روسا و نمایندگان ادارات میبد روز گذشته در سالن فرمانداری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد، در این جلسه ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از قران کریم، سرپرست شبکه بهداشت میبد ضمن عرض خیرمقدم از حضار بیان داشت: دبیرخانه کارگروه سلامت از امروز در شبکه فعال شده است و شما می توانید با این دبیرخانه مکاتبه داشته باشید و از این طریق مشکلات بهداشتی، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهید و پیشرفت این دبیرخانه نیاز به هماهنگی بین بخشی تمام ادارات دارد.

دکتر سهیلی در ادامه ضمن تبریک به آقای دکتر آقایی رییس بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد جهت کسب رتبه اول بیمارستان درسطح استان در اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان داشت: با اینکه میانگین امتیاز بیمارستانها حدودا 60 بوده است، بیمارستان میبد توانست با امتیاز حدود 82 رتبه اول را در استان به خود اختصاص دهد و واقعا جای دارد از آقای دکتر آقایی و  کادر محترم بیمارستان تقدیر و تشکر کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت میبد با اشاره به اینکه قرار است امسال طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت پیاده شود افزود: حدودا دو ماه است که درحال آموزش نیروهای بهداشتی جهت ایجاد کادر مراقبین سلامت هستیم.

دکتر سهیلی گفت: اکنون درحال جمع آوری اطلاعات مربوط به رابطین بهداشتی هر اداره هستیم و از ادارات خواهشمندیم که ضمن معرفی رابط بهداشتی خود به مرکز بهداشت، مسائلی که از این طریق به ادارات ارائه می شود را پیگیری کنند و بطور جدی رسیدگی کنند تا شاهد ارتقاء سطح سلامت در ادارات و حتی خانواده های کارمندان باشیم.

وی افزود: هرچند رضایتمندی مردم خیلی بهتر از گذشته شده است ولی هنوز نواقص و مشکلاتی نیز وجود دارد که نیاز به رسیدگی و رفع آن است.

دکتر سهیلی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شبکه بهداشت از ابتدای سال94 تاکنون و نیز برشمردن کشتارگاه سنتی میبد بعنوان معضل مهم شهرستان توضیح داد: متاسفانه تهدید فاضلاب کشتارگاه کنونی میبد که بحالت سنتی صورت می گیرد برای آب مردم بالقوه خطرناک است چراکه امکان نفوذ فاضلاب کشتارگاه در آب وجود دارد و ریختن فاضلاب به داخل چاه یا قنات سبب ورود خونابه ها به سفره های زیرزمینی می شود و این بسیار خطرناک است.

در ادامه مهندس حیدری کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت میبد با بیان غیر بهداشتی بودن کشتارگاه سنتی بیان داشت:این نکته اعتراضی را از طرف مرکز بهداشت به تمامی مسئولین ذیربط تذکر می دهم که کشتارگاه کنونی به هیچ عنوان مورد تایید این اداره نیست چراکه از جنبه های زیادی مشکل اساسی دارد.

پس از آن دکتر کلانتری سرپرست مرکز بهداشت میبد با اشاره به نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت تاکید کرد: برای اجرای این طرح نیاز به همکاری ادارات و بویژه بخش خصوصی داریم.

دکتر کلانتری در ادامه ضمن تشریح مسائل مربوط به اجرای این طرح با بیان اینکه استان یزد جزء 4 استان پایلوت جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است افزود:حداکثر در ماه آینده مراقبین سلامت شروع بکار خواهند نمود و 11 بسته سلامتی توسط آنها پیگیری خواهد شد.

همچنین وی اضافه کرد: اکنون پس از 30 سال قرار است در نظام بهداشت تحولاتی صورت بگیرد و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد رشد جمعیت برای ما بسیار اهمیت دارد و این موضوع در تمام زمینه ها از باروری سالم تا تربیت سالم برای ما مهم و مورد پیگیری است.

در ادامه حسین فلاح فرماندار میبد ضمن تبریک به رییس بیمارستان و اداره شبکه بهداشت جهت کسب رتبه اول بیمارستان بیان داشت: ما آمادگی داریم تا با همکاری شهرداری کشتارگاه سنتی میبد را ساماندهی کنیم.

در پایان نیز دکتر ناصر آقایی رییس بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد به توضیح برخی مسائل مربوط به درمانگاه تخصصی و پزشکان متخصص پرداخت و ساماندهی بیش از پیش برخی موارد را عنوان کرد.

قابل ذکر است در این جلسه کتابچه ی شیوه زندگی سالم و رشد جمعیت از طرف شبکه بهداشت میبد به حاضرین در جلسه تقدیم شد.












موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۴
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی