عافیت

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

آخرین نظرات

بمناسبت هفته اطلاع رسانی و گرامیداشت مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و حیوان(13 الی 19 تیرماه 1394)، صبح دیروز "کمیته شهرستانی مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و حیوان" در فرمانداری میبد برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد، کمیته شهرستانی بیماریهای مشترک انسان و حیوان صبح دیروز در فرمانداری میبد برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر سهیلی سرپرست شبکه بهداشت میبد ضمن معرفی بیماری های مشترک بین انسان و دام و راههای انتقال و علایم این بیماریها در انسان و نیز آموزش راههای پیشگیری از آن بیان داشت: تاکنون بیش از 400 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است که در حال حاضر در سطح کشور تعدادی از این بیماری ها همچون تب مالت، بیماریهای هاری، سالک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از اهمیت بیشتری برخوردارند.
دکتر کلانتری سرپرست مرکز بهداشت در ادامه ضمن بیان نیاز همکاری ادارات در پیشگیری از انتقال این بیماریها به ذکر آسیبهای ناشی از عدم رعایت بهداشت توسط مردم و بخصوص کشتارگاه ها و دامداری ها پرداخت.
در ادامه دکتر ناصر آقایی سرپرست بیمارستان امام جعفرصادق(ع) میبد اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به این بیماریها افرادی هستند که با حیوانات، لاشه آنها و یا محصولاتشان سروکار دارند و پس از دامداران، کشاورزان، قصابان و چوپانان بقیه مردم نیز از طریق مصرف موادغذایی آلوده مانند شیر و فراورده های لبنی غیرپاستوریزه، گوشت و سبزی آلوده به فضولات دامی در معرض خطر ابتلا به این بیماریها قرار دارند.
همچنین در ادامه پس از ارائه راهکارهای بهداشتی توسط کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت و رییس دامپزشکی میبد جهت پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک انسان و دام، اقدامات درمانی آنها و نیز ارائه گزارش عملکرد مربوط واحدهای خود، موضوعاتی همچون جمع آوری سگهای ولگرد، دفع صحیح زباله ها، رفع مشکل کشتارگاه، واکسیناسیون دامها و نظارت بر عرضه فراورده های دامی را مورد بررسی قرار دادند.
در پایان نیز هدایی کارشناس فرمانداری میبد ضمن اشاره به ضرورت همکاری بین بخشی نهادها افزود: بهتر است موضوعاتی همچون سرمایه گذاری بیش از پیش در بخش تحقیق و پژوهش، ارائه آموزش در قالب تهیه بروشور برای مغازه داران، حضور مامورین بهداشتی و دامپزشک در مراکز تولیدی مواد غذایی، کنترل مجوزهای صادر شده، جلوگیری از واردات ارزان و کم کیفیت و رعایت بهداشت محیط در برنامه های کاری ادارات مربوطه قرار گیرد.
قابل ذکر است در این جلسه فلاح معاون فرماندار، رییس دامپزشکی، شهردار ندوشن، معاون جهاد کشاورزی، رابط میراث فرهنگی، کارشناس شهرداری و نیز کارشناسان بهداشت حرفه ای، بیماریهای واگیر و بهداشت محیط مرکز بهداشت میبد حضور داشتند.












موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۳
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی