عافیت

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد

آخرین نظرات

جلسه شورای سلامت با حضور سرپرستان شبکه و مرکز بهداشت ، معاون فرماندار، و اعضای این شورا با دو دستور کار پیشگیری از بیماری کرونا ویروس و پدیکولوزیس(شپش) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد به نقل از روابط عمومی فرمانداری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در حاشیه این جلسه با اشاره به کمیته‌های شهرستانی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس گفت: با توجه به بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام جلسات هماهنگی در سطح کشور و استان انجام و کمیته‌های شهرستانی شروع به فعالیت کرده‌اند.
دکتر سهیلی برای جلوگیری از شیوع بیماری احتمالی کرونا ویروس و عواقب آن، بر رعایت بهداشت فردی تأکید کرد و گفت: گزارشی که از بیمارستان برحسب سطح‌بندی ارائه شد خوشبختانه در سطح 2 قرار گرفتیم و در این راستا امروز هم مانوری جهت پیشگیری از کرونا ویروس در بیمارستان میبد انجام می‌شود.
وی آموزش و پیشگیری را دو رسالت مهم مرکز بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: اگر در جهت آموزش و رعایت بهداشتی درست اطلاع‌رسانی کنیم تا حد زیادی مشکلات رفع خواهد شد.همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا ویروس با یک مورد در کره جنوبی گفت: حتی یک مورد هم برای ما مهم است و به نظر می‌رسد بهترین کار در پیشگیری از این بیماری سرمایه گزاری روی مقوله پیشگیری باشد.
دکتر سهیلی تصریح کرد: تنها با چند توصیه خیلی ساده می‌توان از بیماری کرونا ویروس پیشگیری کرد و آن‌هم این است که مردم وقتی به دیدن حجاج می‌روند از روبوسی پرهیز کنند، دستشان را با آب و صابون بشویند و حجاج هم از ماسک استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه کشوری و استانی 3 پزشک و تیم بهداشتی شهرستان در فرودگاه استان مستقر هستند و تمام افرادی که علامت‌دار باشند برحسب سطح‌بندی رصد و در صورت لزوم به مراکز درمانی ارجاع می‌کنند.
سرپرست مرکز بهداشت و درمان میبد افزود: اولویت ما شناسایی به هنگام افراد مشکوک و محتمل به کرونا ویروس است و تحت شرایط خاص با متخصص عفونی هماهنگ و ادامه روند درمانی را خواهیم داشت.
دکتر کلانتری در ادامه با اشاره به افزایش پدیکولوس یا بیماری شپش سر در بین دانش آموزان دختر مدارس در 6 ماهه اول سال نسبت به 6 ماهه سال گذشته گفت: جلسه‌ای با رابطین و مدیران مدارس دخترانه برگزار کردیم تا وحدت رویه در آموزش پیشگیری از شیوع این بیماری را در شهرستان داشته باشیم.
وی بابیان اینکه بیماری شپش سر با توجه به نوع انتشار در مدارس از اولویت‌های مهم ماست افزود: رعایت اصول بهداشت فردی در پیشگیری از پدیکولوس بسیار مهم است و اقدامات مرکز بهداشت و درمان در جلوگیری از شیوع این بیماری با همکاری رابطین مدارس و آموزش‌وپرورش فعال‌تر خواهد شد.






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی